| |||||
Web game development | |||||
Nivå: | B | ||||
Ämneskod: | DTA | ||||
Utbildningsomr: | TE | ||||
MÅL | |||||
Den studerande skall efter genomgången kurs kunna planera och skapa interaktiva miljöer som internetbaserade spel och andra komplexa applikationer samt kunna optimera och publicera desamma på webben. Den studerande ska även kunna tillämpa matematiska modeller för simulering av verkligheten. Kursen ger också fördjupade kunskaper inom området vektor- och bitmapgrafik. Den studerande skall efter kursen även kunna föra en kreativ och konstruktiv dialog om spel och spelidéer. | |||||
KURSINNEHÅLL | |||||
Spelanalys Planering och produktion av spel för internet Interaktiv animation Simulering Programmering | |||||
FÖRKUNSKAPER/BEHÖRIGHET | |||||
Programmeringsmetoder och Datanät samt gärna kunskaper inom ämnesområdena mediedatakunskap och datorgrafik. | |||||
UNDERVISNING | |||||
Genomförs som föreläsningar, laborationer och projektarbete. | |||||
EXAMINATION | |||||
Tentamen, 2p Laborationer och projekt, 3p | |||||
BETYG | |||||
Som betyg på tentamen och kursen som helhet används betygsgraderna Underkänd, 3, 4 och 5. Laborationer och projekt betygsätts med Godkänd eller Underkänd. | |||||
KURSLITTERATUR | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kurslitteratur meddelas senare |