| |||||
Game dynamics | |||||
Nivå: | A | ||||
Ämneskod: | DTA | ||||
Utbildningsomr: | TE | ||||
MÅL | |||||
Den studerande skall efter genomgången kurs kunna skapa interaktiva applikationer där fysikaliska förlopp och olika effekter på ett naturtroget sätt simuleras. Den studerande skall även efter genomgången kurs kunna hantera för området relevant matematik samt ha förståelse för hur matematiska begrepp integreras i programkoden. | |||||
KURSINNEHÅLL | |||||
- Simulering av effekter och fysikaliska förlopp - Kollisionsdetektion och kollisionsrespons i 2 och 3 dimensioner - Trigonometri - Vektorer | |||||
FÖRKUNSKAPER/BEHÖRIGHET | |||||
Enligt programmets behörighetskrav. | |||||
UNDERVISNING | |||||
Föreläsningar, övningar, laborationer och projekt. | |||||
EXAMINATION | |||||
Tentamen 1 p. Laborationer och projekt 4 p. | |||||
BETYG | |||||
Som betyg på kursen används betygsgraderna Underkänd, 3, 4 och 5. | |||||
KURSLITTERATUR | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kurslitteratur meddelas senare. |