| |||||
Game dynamics and AI | |||||
Nivå: | A | ||||
Ämneskod: | DTA | ||||
Utbildningsomr: | TE | ||||
MÅL | |||||
Den studerande skall efter genomgången kurs kunna skapa interaktiva produktioner där applikationen kontrollerar och beräknar vissa händelser och förlopp. Den studerande skall även efter genomgången kurs kunna skapa komplexa applikationer där fysikaliska förlopp och olika effekter på ett naturtroget sätt simuleras. | |||||
KURSINNEHÅLL | |||||
- Interaktiv animation - Simulering av effekter och fysikaliska förlopp - Datorstyrda applikationsdelar (medspelare/motspelare) - Tillståndsmaskiner och sökalgoritmer - Händelseberoende (Event-driven) applikationsdesign | |||||
FÖRKUNSKAPER/BEHÖRIGHET | |||||
Enligt programmets behörighetskrav. | |||||
UNDERVISNING | |||||
Föreläsningar, övningar, laborationer och projekt. | |||||
EXAMINATION | |||||
Tentamen 2 p. Laborationer och projekt 3 p. | |||||
BETYG | |||||
Som betyg på kursen används betygsgraderna Underkänd, 3, 4 och 5. | |||||
KURSLITTERATUR | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kurslitteratur meddelas senare. |