| |||||
3D game development | |||||
Nivå: | A | ||||
Ämneskod: | DTA | ||||
Utbildningsomr: | TE | ||||
MÅL | |||||
Den studerande skall efter genomgången kurs kunna skapa interaktiva 3D (tre dimensionella) spel och ha god förståelse för objektorienterad programmering. Den studerande skall även efter genomgången kurs kunna strukturera större kodmängder samt uppvisa goda kunskaper i minst ett programmeringsspråk. | |||||
KURSINNEHÅLL | |||||
- Koordinater och geometri i 3D rymd - Speluppbyggnad för 3D spel - Objektorienterad programmering - Interaktionsmetoder och spelmoment | |||||
FÖRKUNSKAPER/BEHÖRIGHET | |||||
Enligt programmets behörighetskrav. | |||||
UNDERVISNING | |||||
Föreläsningar, övningar, laborationer och projekt. | |||||
EXAMINATION | |||||
Tentamen 2 p. Laborationer och projekt 3 p. | |||||
BETYG | |||||
Som betyg på kursen används betygsgraderna Underkänd, 3, 4 och 5. | |||||
KURSLITTERATUR | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kurslitteratur meddelas senare. |