| |||||
2D game development | |||||
Nivå: | A | ||||
Ämneskod: | DTA | ||||
Utbildningsomr: | TE | ||||
MÅL | |||||
Den studerande skall efter genomgången kurs kunna skapa enklare 2D (två dimensionella) spel samt anpassa dessa för publicering. Den studerande skall även efter genomgången kurs kunna använda programvaror för spelutveckling, samt kunna föra en kreativ och konstruktiv dialog om spel och spelidéer. | |||||
KURSINNEHÅLL | |||||
- Spelanalys - Speluppbyggnad / spelkomponenter - Programmering för 2D spel - Programvara för spelproduktion | |||||
FÖRKUNSKAPER/BEHÖRIGHET | |||||
Enligt programmets behörighetskrav. | |||||
UNDERVISNING | |||||
Föreläsningar, övningar, laborationer och projekt. | |||||
EXAMINATION | |||||
Tentamen 2 p. Laborationer och projekt 3 p. | |||||
BETYG | |||||
Som betyg på kursen används betygsgraderna Underkänd, 3, 4 och 5. | |||||
KURSLITTERATUR | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kurslitteratur meddelas senare. |