| |||||
Network and database technology | |||||
Nivå: | A | ||||
Ämneskod: | DTA | ||||
Utbildningsomr: | TE | ||||
MÅL | |||||
Den studerande skall efter genomgången kurs kunna skapa fleranvändarapplikationer där interaktion sker över lokalt nätverk och/eller Internet. Den studerande skall även efter genomgången kurs kunna skapa applikationer som i realtid hämtar speldata från en databas. | |||||
KURSINNEHÅLL | |||||
- Server och klient - Meddelandehantering - Tidsbaserad rörelse - Nätverkstrafik och meddelandepaket - Databasstyrd applikationsdesign - Realtidsimport av speldata | |||||
FÖRKUNSKAPER/BEHÖRIGHET | |||||
Enligt programmets behörighetskrav. | |||||
UNDERVISNING | |||||
Föreläsningar, övningar, laborationer och projekt. | |||||
EXAMINATION | |||||
Tentamen 2 p. Laborationer och projekt 3 p. | |||||
BETYG | |||||
Som betyg på kursen används betygsgraderna Underkänd, 3, 4 och 5. | |||||
KURSLITTERATUR | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kurslitteratur meddelas senare. |