Kursplan

Marknadskommunikation  5 poäng
TMKA06


Nivå:A
Ämneskod:DTA
Utbildningsomr:TE

MÅL
Den studerande skall efter kursen känna till hur påverkans- och beslutsprocesser fungerar när det gäller marknadskommunikation och -bearbetning Marknadsundersökningar och andra typer av effektmätningar studeras. Efter kursen skall studenten förstå vikten av att skapa och vårda ett företags varumärke och affärsprofilering.

KURSINNEHÅLL
- Varumärkesbyggande
- Grafisk profil
- Reklam och kommunikation
- Marknadsföring på nätet
- Sökmotorpositionering

FÖRKUNSKAPER/BEHÖRIGHET
Enligt programmets behörighetsvillkor.

UNDERVISNING
Genomförs som föreläsningar, projektarbeten och laborationer.

EXAMINATION
Tentamen, 3 p
Projekt, 2 p

BETYG
Som betyg på tentamen och kursen som helhet används betygsgraderna Underkänd, 3, 4 och 5. Projektet betygsätts med Godkänd eller Underkänd.

KURSLITTERATUR
 Kurslitteratur meddelas senare