| |||||
Sound and 3D for games | |||||
Nivå: | A | ||||
Ämneskod: | DTA | ||||
Utbildningsomr: | TE | ||||
MÅL | |||||
Den studerande skall efter genomgången kurs kunna spela in, redigera och komprimera ljud i lämpliga och optimerade format samt göra ljudanalyser och använda programvaror för digital ljudredigering. Den studerande skall även efter genomgången kurs kunna skapa interaktiva 3D (tre dimensionella) spelmiljöer och använda programvaror för 3D-produktion. | |||||
KURSINNEHÅLL | |||||
- Ljudinspelning, sampling och mixning - Filformat och standarder - Analys av ljud - Modellering av objekt - Ljussättning och texturering - Programvara för 3D-produktion | |||||
FÖRKUNSKAPER/BEHÖRIGHET | |||||
Enligt programmets behörighetskrav. | |||||
UNDERVISNING | |||||
Föreläsningar, övningar, laborationer och projekt. | |||||
EXAMINATION | |||||
Tentamen 2 p. Laborationer och projekt 3 p. | |||||
BETYG | |||||
Som betyg på kursen används betygsgraderna Underkänd, 3, 4 och 5. | |||||
KURSLITTERATUR | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kurslitteratur meddelas senare. |