Kursplan

Marknadsföring och säljteknik  5 poäng
TMSA06
Marketing and sales techniques

Nivå:A
Ämneskod:FÖA
Utbildningsomr:TE

MÅL
Den studerande skall efter genomgången kurs kunna redogöra för konkurrensstrategi, konsumentbeteende och marknadskommunikation.
Den studerande skall även kunna redogöra för hur individ- och situationsfaktorer påverkar individers sociala beteende samt strategier vid förhandlingar och försäljning.

KURSINNEHÅLL
- Industriell marknadsföring
- Grundläggande begrepp inom marknadsföring
- Modeller och metoder för marknadsföring
- Strategisk planering och marknadsföringsstrategier.
- Marknadsanalys, marknadsföringens omgivning, köparbeteenden
- Förhandlings- och säljteknik.

FÖRKUNSKAPER/BEHÖRIGHET
Enligt programmets behörighetskrav

UNDERVISNING
Föreläsningar, övningar och projekt

EXAMINATION
Tentamen 3 poäng
Laborationer och/eller projekt 2 poäng

BETYG
Som betyg på tentamen och kursen som helhet används betygsgraderna Underkänd, 3, 4 och 5. Laborationer och projekt betygsätts med Godkänd eller Underkänd.

KURSLITTERATUR