| |||||
| Network and database technology | |||||
| Nivå: | A | ||||
| Ämneskod: | DTA | ||||
| Utbildningsomr: | TE | ||||
|
MÅL | |||||
| Den studerande skall efter genomgången kurs kunna skapa fleranvändarapplikationer där interaktion sker över lokalt nätverk och/eller Internet. Den studerande skall även efter genomgången kurs kunna skapa applikationer som i realtid hämtar speldata från en databas. | |||||
|
KURSINNEHÅLL | |||||
|
- Server och klient - Meddelandehantering - Tidsbaserad rörelse - Nätverkstrafik och meddelandepaket - Databasstyrd applikationsdesign - Realtidsimport av speldata | |||||
|
FÖRKUNSKAPER/BEHÖRIGHET | |||||
| Enligt programmets behörighetskrav. | |||||
|
UNDERVISNING | |||||
| Föreläsningar, övningar, laborationer och projekt. | |||||
|
EXAMINATION | |||||
|
Tentamen 2 p. Laborationer och projekt 3 p. | |||||
|
BETYG | |||||
|
Som betyg på kursen används betygsgraderna Underkänd, 3, 4 och 5. | |||||
| KURSLITTERATUR | |||||
|---|---|---|---|---|---|
| Kurslitteratur meddelas senare. | |||||